برگزاری کارگاه آموزشی گرده‌افشانی مکانیزه نخل در جیرفت

امروزه به‌کارگیری «روش‌های علمی و مکانیزه» در انجام فعالیت ها و صنعت کشاورزی امری حیاتی تلقی می‌شود. علی رغم اینکه بیشترین سطح زیر کشت نخلستان های دنیا در ایران وجود دارد؛ ولی در فرایندهای تولید، بسته بندی و عرضه کماکان از روش های سنتی استفاده می شود که همین موضوع موجب شده کشور ایران در این حوزه بهره وری لازم را نداشته و به خصوص در بازارهای جهانی توان رقابت قیمتی و کیفیتی لازم را به تدریج از دست بدهد.

گلارو، به‌عنوان برند معتبر در صنعت خرما و کشاورزی مدرن، برای سربلندی کشور عزیزمان ایران، برآن شد تا با برگزاری سلسله کارگاه‌های تخصصی در صنعت خرما و مکانیزاسیون نخلستان در راستای افزایش بهره‌وری نخلستان‌ها و افزایش سودآوری نخل‌داران گرامی، گام بردارد.

در این راستا، شرکت ماه ثمین اسپادانا (گلارو) با برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی گرده‌افشانی مکانیزه نخل در باغات مجموعۀ بزرگ کشت و صنعت جیرفت با همکاری سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان و رسانه‌های آموزشی مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی جنوب کرمان یک گام دیگر در این راستا برداشت.

این کارگاه که در چهارشنبه 11 بهمن 1402، همزمان با روز مزرعه گرده افشانی نخل در جنوب کرمان با حضور مسئولین سازمان جهاد کشاورزی، مدیران کشت‌و‌صنعت و جمع کثیری از کشاورزان پیشرو، به‌صورت حضوری (منطقه علی آباد سازمان باغات کشت و صنعت جیرفت) و آنلاین با سخنرانی همکاران ذیل برگزار شد:

  • آقای دکتر محمدی – قائم مقام مجموعه بزرگ کشت و صنعت
  • آقای دکتر احمد پور – رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان (ارائه مختصری در خصوص گرده افشانی و لزوم مکانیزه شدن این فعالیت)
  • آقای مهندس مجید فروزنده -مدیر عامل شرکت ماه ثمین اسپادانا (مدرس کارگاه آموزشی گرده‌افشانی مکانیزه نخل)

همچنین پخش زنده برنامه روز مزرعه استانی گرده افشانی خرما از شبکه استانی برکت ۳۷ جنوب کرمان از طریق وب‌سایت http://vc.areeo.ac.ir به‌صورت پخش زنده قابل مشاهده بود.

در این کارگاه دستگاه گرده افشان مکانیزه نخل گلارو مدل GP و دستگاه گرده افشان مکانیزه نخل گلارو مدل GP PRO به‌عنوان ابزارهای مکانیزه کردن گرده‌افشانی نخل، معرفی شد.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.